HomeContact
Wycieczka do Warszawy
Z życia szkoły

Później udaliśmy się do Łazienek Królewskich, by podziwiać zespół pałacowy z czasów ostatniego króla Polski, amfiteatr, pomniki Fryderyka Chopina i Jana III Sobieskiego i wiele wspaniałych budowli. Wieczorem w ogródku hostelu przygotowaliśmy kiełbaski z grilla i wykończeni trudem całego dnia poszliśmy spać.                                                                                                                                                                      Następny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Ogrodu Saskiego, Grobu Nieznanego Żołnierza. Na Placu Piłsudskiego  na chwilę się zatrzymaliśmy, by uczcić pamięć Jana Pawła II, który w 1979 roku wypowiedział z tego miejsca słynne słowa ”Niech Zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi tej ziemi” oraz kardynała Stefana Wyszyńskiego, który tam rozpoczął swoją ostatnia podróż do domu Ojca. Później w  Zamku Królewskiego, podziwialiśmy piękne sale i słuchaliśmy ciekawych opowieści przewodnika. Potem obejrzeliśmy Stare Miasto, odwiedziliśmy syrenkę, małego powstańca , wspięliśmy się na punkt widokowy na wieży, podziwialiśmy pomniki wielu znanych ludzi. W kościele św. Krzyża zobaczyliśmy miejsce , gdzie znajduje się serce Chopina oraz Reymonta. Następnie udaliśmy się do Sejmu i Senatu RP. Zwiedzając Senat spotkaliśmy się z senatorem Kazimierzem Kleiną, który pokazał nam wiele ciekawych miejsc  niedostępnych dla wycieczek. W gabinecie senatora każdy mógł usiąść na fotelu, na którym na co dzień pracuje pan Kleina. Po zaśpiewaniu piosenek w języku kaszubskim, na twarzy pana senatora zobaczyliśmy łzy wzruszenia. W Sejmie natomiast na własne oczy zobaczyliśmy salę obrad, gdzie debatuje się nad najważniejszymi sprawami naszej ojczyzny.                                                                                                                                                                           Po obiedzie pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, aby w Planetarium obejrzeć projekcję na żywo wieczornego nieba z dnia 14 czerwca, a później dowiedzieliśmy się co to są czarne dziury i mogliśmy je oglądać prawie jak na żywo.  Potem pojechaliśmy metrem pod stadion narodowy, by obejrzeć z bliska jaki jest  piękny i ogromny. Niestety ze względu na zbliżający się szczyt NATO nie mogliśmy wejść do środka. Wieczorem dotarliśmy z powrotem do hostelu, by odpocząć i nabrać sił na następny dzień.                                                                                                                                                                                               16 czerwca rano udaliśmy się pod pomnik Janusza Korczaka, a potem do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie wjechaliśmy na XXX piętro i stamtąd podziwialiśmy i rozpoznawaliśmy miejsce , które wcześniej zwiedzaliśmy. Na godzinę 11 byliśmy umówieni z Panią Prezydentową Agatą Kornahauser – Dudą. W czasie tego  spotkania opowiadaliśmy o naszej szkole (najwięcej po kaszubsku), o tym , że uczymy się języka kaszubskiego, co lubimy robić, zaśpiewaliśmy piosenki w języku kaszubskim. Na zakończenie każdy zrobił sobie zdjęcie z Pierwszą Damą. Naszą wizytę opisano  na stronie kancelarii Prezydenta www. prezydent.pl. Po bardzo miłym spotkaniu zwiedziliśmy jeszcze Pałac Prezydencki, by przyjrzeć się miejscu, gdzie na co dzień pracuje i mieszka głowa naszego państwa. Po obiedzie zwiedziliśmy multimedialne muzeum Fryderyka Chopina, gdzie oglądaliśmy cenne pamiątki po wielkim kompozytorze: jego włosy, ostatni fortepian, pudełko po cukierkach.Wszędzie brzmiały jego utwory. Na koniec udaliśmy się na małe zakupy do złotych tarasów, by o 17.20 wyruszyć w drogę powrotną, tym razem pociągiem ekspresowym. Po drodze odbywał się wielki test o Warszawie, który po dogrywce wygrała Kinga.                                                                                                                                                      Nie sposób opisać tego wszystkiego, co widzieliśmy, słyszeliśmy czy dotykaliśmy. Po powrocie w wielu domach do późna trwały opowieści o tym wszystkim i na pewno na długo pozostanie w pamięci wszystkich uczestników. Dziękujemy wszystkim, którzy wsparli nas w organizacji wycieczki oraz pomogli nam finansowo, a szczególnie Stowarzyszeniu na rzecz Rozwoju Sołectwa Mojusz.