HomeContact
Zarządzenie wewnętrzne Nr 6/2020 dyrektora Szkoły Podstawowej w Mojuszu z dnia 24.03.2020
Informacje

Załącznik do Zarządzenia Nr 6/2020
dyrektora Szkoły Podstawowej w Mojuszu
z dnia 24 marca 2020 roku.

 

Zasady pracy w Szkole Podstawowej w Mojuszu w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
 i zwalczaniem COVID-19

 

§ 1

1. Dyrektor Szkoły zobowiązuje się do przekazywania informacji uczniom, rodzicom
i nauczycielom o sposobie i trybie realizacji zadań szkoły.

2. Informacje wymienione w ust. 1 przekazywane są za pomocą następujących narzędzi:
a) strona internetowa szkoły,
b) prywatny e-mail rodziców,
c) e-mail uczniów,
d) służbowy e-mail nauczycieli,
e) telefony rodziców udostępnione szkole,
f) telefony służbowe.

§ 2

1. Współpraca nauczycieli z uczniami lub rodzicami, z uwzględnieniem potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów objętych kształceniem specjalnym, dzieci objętych wspomaganiem rozwoju lub uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze odbywa się za pomocą e-maili uczniów lub udostępnionych przez rodziców e-maili.

2. Wszyscy nauczyciele mają obowiązek zamieszczania materiałów, zgodnie z przydziałem zajęć w arkuszu organizacji pracy szkoły, za pomocą utworzonych przez siebie służbowych adresów mailowych, natomiast uczniowie (oraz rodzice jako kontrolujący pracę dziecka) mają możliwość korzystania z udostępnionych materiałów.

3. W wyjątkowych sytuacjach związanych z brakiem sprzętu lub dostępu do Internetu, na podstawie informacji przekazanej przez wychowawcę klasy, dyrektor szkoły podejmuje decyzję o przygotowaniu materiałów w wersji papierowej i sposobie dostarczenia ich uczniowi.

4. Bieżące informacje dla uczniów i rodziców zamieszczane są na stronie internetowej szkoły.

5. Bieżące informacje dla nauczycieli przekazywane są za pomocą maili służbowych, widomości sms lub telefonicznie.

§ 3

1. Tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach oraz na zajęciach realizowanych w formach pozaszkolnych przekazywany jest za pomocą służbowych maili.

2. Lekcje dla uczniów są organizowane i publikowane w ustalone przez nauczyciela dni,
a uczniowie mają możliwość zapoznania się z nimi i wykonania zadań w czasie określonym przez nauczyciela.

3. Nauczyciele języka polskiego, matematyki i języka angielskiego w klasie VIII mogą regulować częstotliwość publikowanych materiałów i określać krótsze terminy ich realizacji.

4. Tygodniowy zakres treści musi być opracowany z uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów do podejmowania wysiłku umysłowego w ciągu dnia, łączenia przemiennego kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia oraz ograniczeń wynikających ze specyfiki zajęć.

§ 4

1. Dyrektor szkoły ustala sposób monitorowania postępów ucznia oraz sposób weryfikowania wiedzy i umiejętności zgodnie z zasadami określonymi w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania. Obowiązkiem każdego z nauczycieli prowadzących nauczanie przedmiotowe jest dokonywanie bieżącego oceniania, informowanie uczniów i rodziców, które z przesyłanych treści będą skutkowały ocenianiem.

2. W celu monitorowanie postępów ucznia nauczyciele mogą wykorzystywać :
a) platformę epodreczniki.pl,
b) platformę e-nauczanie,
c) komunikatory Messenger lub WhatsApp,
d) inne metody ustalone z uczniami i rodzicami.

3. Zachowana zostaje zasada o nieprzekraczaniu ilości sprawdzianów w tygodniu ponad limit ustalony w WSO.

4. Stawiane oceny z poszczególnych przedmiotów są gromadzone przez nauczycieli i po ustaniu zagrożenia zostaną wprowadzone do dokumentacji szkolnej. Na prośbę rodzica lub ucznia nauczyciel informuje o wystawionych ocenach.

5. W przypadku braku informacji zwrotnej od ucznia (niewykonywania zadań) nauczyciel przedmiotu kontaktuje się z rodzicami w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

§ 5

1. Nauczycieli obowiązuje system dokumentowania realizacji zadań. Po zakończeniu okresu czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły dokumentacja zostanie uzupełniona we właściwych miejscach. 

2. W dniach 12 i 13 marca 2020 r. wychowawcy klas wpisują na wszystkich zajęciach swojego oddziału „inne zajęcia” i temat „zajęcia opiekuńcze”.

§ 6

 1. Dyrektor szkoły we współpracy z nauczycielami ustala źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym materiały w postaci elektronicznej, z których uczniowie mogą korzystać.

2. W zajęciach z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość można wykorzystać w szczególności:

a) materiały z platformy epodręczniki.pl,
b) materiały dostępne na stronie internetowej MEN (men.gov.pl), Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (cke.edu.pl) oraz Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej (oke.gda.pl),
c) materiały prezentowane w programach publicznej telewizji i radiofonii,
d) materiały dostępne na stronach wydawnictw edukacyjnych.

§ 7

1. Konsultacje ucznia i rodzica z nauczycielem prowadzącym zajęcia mogą się odbywać poprzez:

a) przesyłanie wiadomości na służbowy adres e-mail nauczyciela (adres, z którego przychodzą materiały dla ucznia),
b) inne sposoby ustalone przez nauczyciela z rodzicami i uczniami.

2. Nauczyciel jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi uczniowi lub rodzicowi w możliwie krótkim czasie, nie dłuższym niż jeden dzień roboczy.

§ 8

1. W przypadku dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną, wczesnym wspomaganiem rozwoju, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi oraz uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi materiały dotyczące realizacji podstawy programowej publikowane są jak opisano w § 3.

2. Materiały dodatkowe zostaną przekazane bezpośrednio przez służbowe maile.

§ 9

1. Obowiązujące zasady dostępne są w sekretariacie, na stronie internetowej szkoły oraz
w wiadomości wysłanej do uczniów, rodziców i nauczycieli przez służbowe maile.

2. W sprawach nieunormowanych niniejszymi zasadami decyzje podejmuje dyrektor szkoły.

3. Zasady wchodzą w życie z dniem 25 marca 2020 roku.

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mojuszu

                                                                                         Danuta Pioch



Administrator dnia marca 25 2020
Drukuj