Regulamin Świetlicy Szkolnej przy Szkole Podstawowej w Mojuszu
1. Do świetlicy przyjmuje się dzieci rodziców pracujących w tym:
a)Dzieci z Przedszkola przy szkole, uczniów klas I – III z Mojuszewskiej Huty dzieci z klasy I, które nie ukończyły 7 lat i nie mogą same poruszać się po drogach.
2. Przyjmowanie uczniów do świetlicy dokonuje się na podstawie pisemnego
zgłoszenia rodziców (opiekunów) dziecka – karty zgłoszenia do świetlicy
szkolnej.
3.Uczniowie mogą korzystać z opieki w świetlicy od godz.13.00-15.00
4. Uczniowie przebywający w świetlicy zobowiązani są do
przestrzegania wewnętrznego regulaminu świetlicy.
WEWNĘTRZNY REGULAMIN ŚWIETLICY
1.Uczeń przychodzący do świetlicy zgłasza się do nauczyciela świetlicy.
2. Uczeń ma obowiązek informowania nauczyciela świetlicy o każdorazowym
nawet krótkotrwałym oddaleniu się.
3. Dzieci przebywające w świetlicy szkolnej zostają zapoznane z zasadami BHP
oraz sygnalizacją przeciwpożarową przez nauczycieli świetlicy.
4. Dzieci mają obowiązek szanować i dbać o wyposażenie świetlicy. W przypadku
zniszczenia przez dziecko mienia świetlicy rodzice (opiekunowie) ponoszą
koszty naprawy.
5. W świetlicy dzieci nie mogą korzystać z telefonów komórkowych, MP3 oraz
innych przedmiotów przyniesionych z domu.
6. Za zaginione telefony, i inne urządzenia techniczne oraz zabawki
przyniesione z domu świetlica nie ponosi odpowiedzialności.
7. Rodzic nie ma możliwości telefonicznego polecenia dziecku samodzielnego
powrotu do domu.
8. Dziecko ze świetlicy mogą odebrać jedynie rodzice lub wyznaczeni przez nich
opiekunowie, których dane są wpisane do Karty zgłoszenia dziecka do
świetlicy.
9. W wyjątkowych sytuacjach uczeń może być odebrany przez osobę, której
danych rodzic nie umieścił w karcie zgłoszenia dziecka do świetlicy, jeśli osoba
ta ma pisemne upoważnienie od rodziców/opiekunów prawnych dziecka
10. Rodzice i opiekunowie zobowiązani są do poinformowania nauczyciela świetlicy
o odbiorze dziecka ze świetlicy.
11. Dzieci uczęszczające na zajęcia do świetlicy szkolnej nie mogą być odbierane
przez osoby niepełnoletnie.
12. Wychowawcy świetlicy nie odpowiadają za dziecko, które samowolnie
opuściło teren szkoły w czasie kiedy powinno przebywać w świetlicy szkolnej.
13. Uczeń nie respektujący regulaminu świetlicy może być usunięty z listy
uczestników świetlicy na1 miesiąc . Rodzice dziecka karnie usuniętego ze świetlicy mogą po raz kolejny starać się o umieszczenie dziecka w świetlicy dopiero po upływie tego czasu.
14. Wychowawca klasy wystawiając ocenę z zachowania na koniec roku szkolnego
uwzględnia opinię wychowawcy świetlicy na temat każdego dziecka
uczęszczającego do świetlicy.
15. Zajęcia świetlicowe mogą odbywać się w innym pomieszczeniu lub na boisku
szkolnym.
16. Jeżeli w trakcie trwania roku szkolnego rodzic postanowi wypisać dziecko
ze świetlicy, powinien fakt ten zgłosić nauczycielowi świetlicy.
17. Wychowawca świetlicy ma obowiązek niezwłocznie powiadomić dyrektora
szkoły o problemach zaistniałych podczas zajęć w szkolnej świetlicy .
18. Obowiązkiem rodziców lub prawnych opiekunów jest przestrzeganie godzin
pracy świetlicy i punktualnego odbierania dzieci po skończonych zajęciach. W
przypadku dwukrotnego spóźnienia się opiekunów po wychowanka, zostanie on
skreślony z listy.
19. W momencie zapisu dziecka do świetlicy rodzice zapoznają się i akceptują
Regulamin Świetlicy poprzez złożenie podpisu .
PRAWA UCZNIA W ŚWIETLICY:
Uczeń ma prawo do:
a) respektowania i swoich praw i obowiązków,
b) uczestnictwa i udziału we wszystkich organizowanych zajęciach, zabawach
i imprezach,
e) życzliwego, podmiotowego traktowania,
f) swobody w wyrażaniu myśli i przekonań,
g) korzystania z pomieszczeń świetlicowych, materiałów plastycznych, księgozbioru
świetlicy, zabawek i gier.
OBOWIĄZKI UCZNIA W ŚWIETLICY:
Uczeń ma obowiązek:
a) dbać o ład i porządek,
b) zostawiać tornister w wyznaczonym miejscu w świetlicy,
c) stosować się do poleceń wychowawców świetlicy oraz pozostałych pracowników
szkoły,
d) informować każdorazowo wychowawców świetlicy o swoim przyjściu oraz wyjściu
ze świetlicy,
e) meldować natychmiast wszelkie wypadki oraz złe samopoczucie,
f) aktywnie uczestniczyć w zajęciach,
g) zachowywać się kulturalnie w świetlicy i stołówce szkolnej.
Regulamin przyjęto uchwałą Rady Pedagogicznej w dniu 27 czerwca 2014 r.