Regulamin oceniania zachowania w okresie zdalnego nauczania w klasach IV-VIII (aneks do WSO)
- W trakcie trwania nauki zdalnej w klasach IV-VIII utrzymane zostaje punktowe ocenianie zachowania.
- Na ocenę roczną wpływa suma punktów (zarówno za zachowania pozytywne jak i negatywne) otrzymanych w I i II okresie przez ucznia, podzielona przez dwa.
- W czasie zdalnego nauczania każdy nauczyciel (każdego przedmiotu) uczący w klasach IV-VIII przyznaje uczniowi punkty od 0 do 10.
Nauczyciel ocenia zachowanie ucznia, biorąc pod uwagę:
- jego zaangażowanie w wypełnianie obowiązków lekcyjnych,
- punktualne uczestnictwo w lekcjach on-line,
- przygotowanie miejsca pracy do nauki, stosowny strój,
- usprawiedliwianie nieobecności na zajęciach on-line przez rodzica,
- terminowe przesyłanie zadanych prac,
- samodzielną i systematyczną pracę,
- bezpieczne i kulturalne korzystanie z narzędzi internetowych.
- Uczeń w okresie zdalnego nauczania uzyskuje dodatkowe 5 punków za przygotowanie się i udział w każdym z konkursów.
- Punkty ujemne:
- obraźliwe wpisy na czacie -10pkt
- zakłócanie toku lekcji poprzez wyciszanie lub rozłączanie -10pkt
- prowadzenie rozmów na czacie w czasie zajęć -5pkt
- obraźliwe lub niestosowne awatary -10pkt
- nagrywanie przebiegu zajęć, wykonywanie zdjęć ekranów, rozpowszechnianie , upublicznianie w internecie lub w inny sposób przebiegu zajęć i materiałów z lekcji -20 pkt
Zasady pracy na lekcji w czasie nauki zdalnej
- Odrabianie lekcji i zapoznanie się przez ucznia z zadanym materiałem jest obowiązkowe. Jeżeli uczeń ma problem z dostępem do komputera czy internetu, to fakt ten należy zgłosić do wychowawcy klasy celem ustalenia innej formy dostarczenia niezbędnych materiałów.
- Nieobecność podczas zajęć oraz brak komunikacji z uczniem zalogowanym skutkuje wpisem nieobecności do dziennika i musi być usprawiedliwione przez rodzica.
- Zabronione jest używanie przez ucznia podczas zajęć on-line pseudonimów lub nicków, które uniemożliwiają nauczycielowi rozpoznanie ucznia.
- Ocenie z zachowania podlegają pseudonimy, nicki, awatary zawierające treści obraźliwe i niestosowne.
- Podczas dołączania do zajęć uczeń powinien być widoczny i słyszalny w celu prawidłowej identyfikacji użytkownika.
- Podczas zajęć wychowania fizycznego, zaleca się korzystania z urządzenia z kamerą, aby była widoczna aktywność ucznia .
- Niedozwolone jest nagrywanie przebiegu zajęć, wykonywanie zdjęć ekranów, rozpowszechnianie , upublicznianie w internecie lub w inny sposób przebiegu zajęć i materiałów z lekcji.
- Aktywność uczniów w zespołach, czatach utworzonych przez nauczycieli, wykorzystywane poszczególnych kanałów przynależnych do zajęć prowadzonych w ramach zajęć obowiązkowych służy wyłącznie celom edukacyjnym. Uczniowie nie mogą umieszczać na nich wpisów niezwiązanych z nauką.
- Zachowanie uczniów podlega ocenie.
Uczniu!
Przed lekcją:
- Zadbaj o to, aby (w miarę możliwości )znaleźć w domu miejsce, w którym będziesz mieć odpowiednie warunki (cisza, brak rozpraszających bodźców).
- Powiadom domowników o czasie rozpoczęcia i zakończenia lekcji. Poproś, by nie przeszkadzali Co podczas jej trwania.
- Jeżeli posiadasz słuchawki, podłącz je do urządzenia, z którego będziesz korzystać podczas zajęć.
- Wycisz telefon lub wyłącz przychodzące powiadomienia.
- Przygotuj potrzebne do lekcji materiały: książki, zeszyty, zeszyty ćwiczeń, przybory do pisania, materiały wskazane przez nauczyciela.
- Pamiętaj, że zajęcia rozpoczynamy punktualnie.
Podczas zajęć:
- Słuchaj wypowiedzi, wskazówek i instrukcji nauczyciela.
- Wykonuj polecenia nauczyciela.
- Zajmuj się wyłącznie czynnościami związanymi z przebiegiem lekcji.
- Wyłącz komunikatory, aplikacje, gry, strony internetowe, które nie są związane z przebiegiem lekcji.
- Korzystaj z dostępnego podczas lekcji przesyłu wiadomości tekstowych (czat) tylko w celu komunikacji z nauczycielem lub grupą w sprawach związanych wyłącznie z przebiegiem lekcji.
- Słuchaj wypowiedzi innych uczestników zajęć.
- Zgłoś chęć wypowiedzi i czekaj na udzielenie Ci głosu przez nauczyciela.
- Pozostań na swoim miejscu i zachowuj ciszę.
- Odnoś się do innych z szacunkiem, używaj kulturalnego języka i przestrzegaj norm kulturalnej komunikacji.
10. Zgłaszaj nauczycielowi niepokojące Cię zachowania kolegów czy nieznajomych w internecie.